Challenge accepted

17. února 2014 v 15:49 | Elysia |  Den za dnem
Nejsem tlustá, moje BMI je dokonce na dolní hranici normy, ještě kousek a budu trpět podvýživou :D. Ale BMI je jen orientační číslo a pravda je, že ačkoli od pasu nahoru jsem se sebou v celku spokojená, břicho, zadek a stehna bych potřebovala zpevnit. Nepotřebuju hubnout, ale tvarovat. A taky bych potřebovala zlepšit kondici, protože dobíhat na autobus je pro mě nadlidskej výkon:D. Jednou za čas mě vždycky popadne taková mánie, že budu pravidelně cvičit, ale jistě to znáte sami, že jednou povolíte, pak vám do toho něco příjde, najednou nemáte čas a už se vám zase nechce. Abych provozovala pravidelně nějakej sport, to bych potřebovala být lépe mobilní (holt zatím nemáme auto). Jo, já vím, že to je taky jen výmluva a že kdybych opravdu chtěla tak bla bla bla.. Pro mě je nejpohodlnější ale cvičit doma. Nebo v okolí, kam můžu kdykoli a nemusím si zamlouvat termín týden dopředu. Takže jsem zkoušela běhat. Chvíli mě to drželo, ale pak jednou prší, jednou je moc zima, podruhé moc horko a to nepočítám celou zimu, kdy se to nedá. Takže jsem si řekla, že budu alespoň doma trochu posilovat, ale vymýšlet si vlastní cviky nebo si dělat nějaké sestavy mě nebaví a navíc by to asi ani nebylo vyvážené a tak a pak mě to zase přestane bavit, protože i když si k tomu pustím hudbu, tak stejně přemýšlím akorát nad tím, jestli mi to za to stojí, že už nemůžu a podobně a nikdo mi nezvedá morálku a nenutí mě, abych vydržela.
Dneska jsem objevila tuhle slečnu/paní s 30 denní výzvou.

Jsou to 3 videa po půl hodině s cvičením zahrnujícím protahování, posilovací cviky i aerobní cvičení ve třech úrovních podle složitosti, přičemž každý level je na 10 dní a za 30 dní byste teoreticky měli mít zpevněnou figuru, zlepšenou fyzičku a lepší pocit ze sebe sama, že jste to zvládli a vydrželi celých 30 dní.
Řekla jsem si, že to zkusím, 30minut denně není přece zase tak moc a 30 dní by se taky dalo zvládnout. To je pro mě totiž strašně důležitý, mít nějaký konkrétní cíl, jinak se pak flákám, řeknu si že budu cvičit půl hodiny a po 20 minutách mám dost, tak toho nechám s tím, že si časy budu prodlužovat až se trochu vypracuju a taky jsem si nikdy nestanovila tu hranici, že budu cvičit třeba týden v kuse, pak pár dní pauzu a znova a nebo že budu cvičit pravidelně pondělky, středy a pátky. A bez takové vyhlídky pak je jednodušší nacházet zase výmluvy - "tak dneska vynechám, ale zítra si to vynahradím". Takhle si prostě pustím video na půl hodiny a dám ho, protože vypnout ho v půlce by mi prostě bylo blbý. Chápete, to už si řeknete, že to prostě dáte, vidíte, jak vám ubíhá čas, že už zbývá jen 15, 10, 5 minut:). Navíc máte ten pocit, že vám to cvičení někdo řídí, někdo vás kontroluje a ačkoli jen z monitoru, přece jen vám připomíná, že to děláte pro sebe, takže žádný ulejvání:D.
Tak jsem se do toho hned dneska pustila a mám první den, první půlhodinu za sebou. A byla to fuška. Hlavně na ruce, jelikož jsem si půjčila manželovy 2,5 kilové činky, což je na mě trochu moc a pak už jsem to ke konci s nima nedávala. Zítra to budu muset vymyslet jinak, třeba si jen napustím 2 litrový PETky. Jinak z toho mám celkově dobrej pocit, že jsem procvičila opravdu celý tělo, ta půlhodina uběhla jak nic a momentálně jsem opravdu odhodlaná 30denní výzvu splnit.
A proto to taky píšu sem. Ono by bylo jednoduchý to zkusit a když na to začnu po týdnu kašlat, tak se nikomu se svým selháním přiznávat nemusím. Ale když to sem napíšu, tak je to do jisté míry taky motivace, abych i vám (ačkoli mi na vašem názoru vůbec nemusí v podstatě záležet) dokázala, že na to mám a nejsu žádná máčka. A když to vzdám, tak budu muset veřejně přiznat, jakej jsem lůzr a lenoch:). Takže motivace posílená o předejití případné veřejné ostudě:).
Sama jsem zvědavá, jak to budu zvládat a hlavně jestli (pokud to vydržím) to bude mít takový výsledek, jaký bych si představovala:). Tak mi držte palce..a nebo do toho pojďte rovnou se mnou!:)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Charlie Charlie | E-mail | Web | 17. února 2014 v 16:39 | Reagovat

Láka ma to ísť do toho s tebou... ale keď si predstavím, že zajtra prídem zo školy o pol deviatej večer domov - po celom dni - tak sa mi vôbec nebude chcieť cvičiť a pôjdem rovno spať.
Ja cvičím vlastne vtedy, keď mám čas.
A minule som si povedal, že si zacvičím aspoň kliky, že sa do toho dokopem... doklikoval som a odrazu už som cvičil aj brucho, aj nohy a zas ruky... a tak ma to potešilo, lebo keď raz človek začne, tak už to je lepšie. Najhoršie je sa do toho dokopať.
A držím ti palce, som zvedavý, čo napíšeš o tridsať dní.

2 Lilien Lilien | 17. února 2014 v 17:00 | Reagovat

To začínání a přestávání znám. Zkoušela jsem PopPilates a jógu, momentálně se snažím udržet na jedné sérií cvičení jógy na záda a sadě cviků od fyzioterapeutky. Ale taky stále znova začínám.
Ta 30 denní výzva mi přijde až moc maso. Protože když dělám něco nového, jsem pak tak dva dny totálně mrtvá a mám problém doma vylézt schody do patra :D Navíc většinou se doporučuje si dávat aspoň den v týdnu na relaxaci. Mě vyhovuje u posilování dva dny cvičení, pak den volno. Ale je fakt, že po tom dni volna je další a další, ale já se nevzdávám :-D

3 elysia elysia | Web | 17. února 2014 v 17:17 | Reagovat

[1]: jo, to když příjdu domů pozdě z práce a už se mi nic nechce, to je právě nejhorší se k tomu dokopat, ale teď mi to práve ještě tak nahrává, že jsem na praxi na ARO a končívám tam docela brzo, takže bych se neměla ani vymlouvat, že jsem moc unavená z práce..no uvidíme:)

[2]: je pravda, že se většinou nějakej ten den volna doporučuje, ale já se znám, že si dám den a budou z toho dva a bude to v háji, takže to zkusím vydržet:)

4 Nebožka Nebožka | Web | 1. března 2014 v 15:41 | Reagovat

30denní výzva by u mě neměla šanci, obávám se, byť bych se sebou měla taky začít něco dělat z naprosto stejných důvodů jako ty. Ale věřím, že ty máš pevnější vůli a zvládneš to! :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama