Děti by neměly platit za přesvědčení svých rodičů

4. dubna 2011 v 17:39 | Elysia |  Postřehy, úvahy, názory
Tak jsem si právě přečetla, že ve Francii umřelo dítě jen kvůli tomu, že rodiče byli zapřísáhlí vegani a dítě špatně živili. Jak už jsem řekla snad tisíckrát: ať si každej dělá co chce, pokud tím neomezuje druhé a nevnucuje jim svoje názory. Což o to, když mi bude někdo cpát něco, co se mi nelíbí, ohradím se proti tomu a i když mě to podráždí, dál si budu dělat svoje. Ale co chudák to dítě? To se bránit nemůže. Nemůže se samo rozhodnout co chce jak dělat a čím se stravovat. A tohle není první případ. Kolik dětí už takhle umřelo nebo trpělo nemocema a podvýživou jen kvůli tomu, že jejich rodiče byli nějací pošahaní aktivisti. Vegetariány jsem ještě ochotna akceptovat, protože i vegetariánská strava může dospělému člověku poskytnout všechny živiny, co potřebuje. Blbé je, že se pro to často někdo rozhodne takřka ze dne na den a nemá o výživových hodnotách a obsahu vitaminů, stopových prvků a bílkovin v potravinách ani ponětí. To, že si tím pak škodí sám, je jeho věc. Když tím trpí dítě, je to podle mě trestuhodné. Veganství už ale beru jako totální zlo, protože veganská strava nemůže nahradit všechny živiny, co člověk k životu potřebuje. Jasně, že existuje i opačnej extrém, kdy dítě ještě v kočárku matka krmí přesolenýma, olejem nasáklýma hranolkama z fastfoodu (popřípadě mu k tomu fouká kouř z cigarety rovnou pod nos). A pak to dopadá tak, že dítě má ve 5 letech pomalu víc kil jako průměrný dospělák. V tomhle příadě ale nejde o přesvědčení, nýbrž hlavní roli hraje především blbost ve většině případů sociálně slabých rodičů a já tu nechci rozebírat chybné živení dětí, ale fanatismus.
Stejně jak ti vegani mi vadí jehovisti. kteří by nechali své dítě umřít nebo v lepším případě jen trpět v nemocnici delší dobu než by muselo, protože jim jejich přesvědčení káže nepřijímat transfúze. A když převezme odpovědnost do svých rukou lékař a transfúzi pro záchranu života dítěte podá, rodiče se ho zřeknou. Mimochodem nikde se nemůžu dopídit toho, proč jim to vlastně vadí, takže jestli někdo víte, prosím, poučte mě.
Určitě je takových příkladů víc. Někteří rodiče jsou třeba silně proti modernizaci světa a tak dítě drží v podstatě v izolaci aby ho chránili před zlým přetechnizovaným světem. V tomhle případě mu samozřejmě nejde o zdraví fyzické, ale co jeho psychika? Když ostatní děti ve škole se baví o pohádce, co viděli v televizi a o hře, co hráli na počítači a ono ani neví co to je. Pak se stane lehce terčem posměchu a šikany. Najdou se zkrátka velice rozličné extrémy, já tu chtěla jen na těch dvou asi nejčastějších ilustrovat jak to může dopadnout s fanatickým vyznáváním čehokoli. Dnes se fanatizmus spojuje a kritizuje především v tom rozměru náboženském, ale on se může vyskytnout v jakékoli podobě.
Věřte čemu chcete, vyznávejte, co je vám sympatické, ale proboha když už, tak tím zničte jen sebe. Seznamte své děti s vaší ideologií, ale nechte je normálně vyrůst a nechat je rozhodnout se samotné pro to, co ony samy uznají za rozumné.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Ivi Werwolfin Ivi Werwolfin | E-mail | Web | 4. dubna 2011 v 18:06 | Reagovat

No, jehovisti sú proste jehovisti, ich chápať nemusíš (ja byť tebou, tak radšej ani nechcem).
Ľudia sú blbí, bodaj by aj oni umreli na podvýživu (zlú výživu). Len škoda, že vždy tí tupci tu ostanú a trpia nevinní.

2 Chloë Noir Chloë Noir | Web | 4. dubna 2011 v 18:08 | Reagovat

Tak s tým súhlasím. Ale čo narobíš? Rodičia si stále budú vychovávať dieťa po svojom, pretože rodičia si vždy myslia, že to čo robia je jediné správne.
Ja som rada, že moja mama aj babka sú v podstate "mäsožravci" lebo myslím, že ja by som na tráve neprežila...zo zeleniny a takých vecí sa vôbec neviem najesť :D Len mi z toho fajne vytrávi a potom som ešte viac hladná :D (a to podľa toho, čo raz písali o krvných skupinách, by som mäso veľmi ani jesť nemala :D).
Zase čo sa toho týka...teda tej modernizácie..ja by som najradšej všetky deti zavrela a izolovala niekde, kde by mali všetko, čo k životu a šťastiu potrebujú ale namiesto telky by som im dala knižky, namiesto počítačových hier hry stolové a namiesto cigariet a alkoholu čistú vodu a do ruky ovocie :D
Fakt..musím povedať, že ke´d pozerám aké sú tie deti drzé a aké majú vymyté mozgy tak som rada, že môj postoj k rozmnožovaniu je taký aký je a že pravdepodobne nikdy nebudem mať vlastné deti :D

3 Elysia Elysia | Web | 4. dubna 2011 v 18:15 | Reagovat

[2]: tak je jasne, ze kdyz je zase rodice nechaji vysedavat u telky a pc celej den tak to taky neni ok, vseho moc skodi, taky preferuju ve vychove(ne ze bych mela deti:D) knihu pred televizi, ale zase izolovat dite od sveta natolik aby nevedelo ani co to je? to mi taky prijde zcestne:)...no a to s tema krevnima skupinama je podle me taky pekna blbost, clovek ma jist to, na co ma chut, do niceho se nenutit, ale nic zase neprehanet:)

4 Cirrat Cirrat | E-mail | Web | 4. dubna 2011 v 18:41 | Reagovat

Našla jsem jenom tohle: Hlavní důvod, proč Svědkové Jehovovi odmítají transfúzi krve, je kvůli našemu náboženskému přesvědčení. Viz Skutky 15:28,29 říkají, "abychom se zdržovali krve".

5 veruce veruce | Web | 4. dubna 2011 v 18:47 | Reagovat

Naprostý souhlas a to o jehovistech a transfuzich jsem ani nevěděla, omg :D

6 Angel Darkwood Angel Darkwood | Web | 4. dubna 2011 v 20:17 | Reagovat

Nesnáším, když fanatičtí rodiče takhle ,,vychovávají" své děti..jen si zahrávají s jejich zdravím a s psychikou, pokud se toho vůbec dožijí. A svědci jehovovi jsou kapitola sama pro sebe...

7 Elysia Elysia | Web | 5. dubna 2011 v 7:08 | Reagovat

[4]:jo nasla jsem to, diky. asi je chyba v tom, ze ac je bible v mnoha ohledech zajimava a poucna kniha, nemela by se brat ve vsem doslova. vzdyt predevsim ty starozakonni pravidla casto byla pro lidi prakticka a v tehdejsi dobe to melo svou logiku, pro dnesni svet je to ale pase

8 Elysia Elysia | Web | 5. dubna 2011 v 7:10 | Reagovat

pardon, TA pravidla:)

9 onni onni | Web | 5. dubna 2011 v 21:21 | Reagovat

Nj, odvecny problem spocivajici v tom, ze i milujici rodice byvaji idioti...
Vidis to, si musim nekde zjistit proc ti Jehovisti neprijimaji transfuze.. pac mi to trochu zavani opet tim, ze si nekdo neco vyjal z Bible a prevedl si to po svem..
Mas pravdu v tom, ze Bible se nema brat doslova. A to ani blbou nahodou. Vse je to o nejakych metaforach a inspiracich, aby v ni clovek hledal to dobre pro zivot, ale soucasne o tom umel premyslet..
Cetlas Lost Symbol do Dana Browna? Jestli ne, tak si precti, o te Bibli je tam zajimava zminka :)

10 Elysia Elysia | Web | 7. dubna 2011 v 16:07 | Reagovat

[9]: nj premysleni, to se dneska uz moc nenosi:D
browna jsem necetla, ale snad se k tomu nekdy dostanu, zacinaji se mi ty knizky nejak kupit a nestiham je cist

11 Jane Jane | Web | 20. dubna 2011 v 18:35 | Reagovat

O tomhle jsem už dřív přemejšlela, ale spíš tak, jak asi může dopadnout, když jsou a) rodiče neonacisti a dítě z nějakého záhadného důvodu anarchista b) rodiče antifašisti a dítě z nějakého ještě nepochopitelnějšího důvodu nácek. Co teď s tím? 8-O

12 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 21. dubna 2011 v 20:02 | Reagovat

Souhlasím. Ovšem jak už bylo psáno. ti lidi nevědí, co to bude mít za důsledky. A nebo ví, ale snaží se je přehlížet. Když jsem byla se školou v anglii, udělalo se mi špatně, když jsem viděla v McDonaldu maminku s děckem v kočárku, co neumělo ani mluvit a cpala ho hranolkama. (A že v tý Anglii maj ty fastfoody v ještě horším stavu.) A tohle je aj u nás. Já nevěděla do čtvrté třídy pomalu co to je, a je tam krmí už ani ne dvouleté.

Svědky Jehovovy snad ani netřeba komentovat stejně jako islám, ale stejně si do nich rýpnu. Pravděpodobně obojí ti fanatici pochopili jinak, než bylo napsáno. Ve Skutkách se píše o potí krve, nikoliv o nějakém jiném přijímání. Samozřejmě Bible vznikala v době, kdy ani nevěděli, co je to letadlo, natož nějaká transfuze. Kdyby se ty děti aspoň mohly samy rozhodnout...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama