Zase jednou vytočená do nepříčetnosti!

8. listopadu 2009 v 10:44 | Elysia |  Postřehy, úvahy, názory
Co že mě tak vytočilo? Jeden článek na Novinkách, tedy přesněji ne ten článek, ale ty komenty pod ním. Článek je o současné situaci čerstvých absolventů medicíny, kteří se bouří proti vyděračským praktikám některých zaměstnavatelů. (Pro zájemce odkaz.) Co se ovšem těch názorů některých lidí týče, to bych fakt vyskočila z kůže! Někteří si totiž myslí, že jsme jen banda usmrkanců, co si jen neustále něco vymrčují a že můžeme být ještě rádi, že studujeme zadarmo, takže se v podstatě nic neděje, když po vás nemocnice požaduje abyste jim upsali svou duši třeba na pět let a když to porušíte musíte platit nehoráznou pokutu. My spratci rozmazlení to státu přece musíme nějak vrátit, že nás nechal studovat zadarmo.

Kurzívou jsou některé komentáře, které jsem zkopírovala, normálním písmem moje poznámky.

"Pokora ctí člověka. Tu by na medicíně měli zařadit do učebních osnov. Znovu je nám dokazováno, že všechno co je zadarmo, stojí za h.... Vysokoškolské studium by mělo být hrazeno v plné výši nákladů, postgraduální rovněž a potom u těch co to úspěšně projdou, by plat měl nákladům odpovídat."

To by se nám potom taky mohlo stát, že studovat budou jen ti co na to mají a ne ti, co o to doopravdy stojí a jaká bude kvalita lékařů pak, hm? Asi stejná jako je kvalita některých těch co dříve studovali, protože měli to správné politické přesvědčení. Lidi co si myslí jaká je to děsná sranda to vystudovat, bych tam posadila na pár dní, aby si to zkusili. Vsadím se, že by to nechtěli studovat ani zadarmo. Tady přece nejde o to, že by studenti či čerství doktoři byli namyšlení a prahli jen po penězích, ale o to, že za ten čas, kterej jim sežere nejen škola, ale i budoucí povolání by chtěli aspoň nějakou kompenzaci a když už né peněžní, tak aspoň v podobě svobodné volby toho, kde chtějí pracovat. Jo na jednu stranu je dobry, že máte jistou práci obzvláště v dnešních časech, ale co když se vyskytne ve vašem životě něco mimořádnýho, třeba se budete muset přestěhovat nebo cokoli jinýho, ale na to nemáte nárok, protože prostě musíte zůstat kvůli práci.

"Já bych je hnala bykovcem,studovat zadarmo a když se mají dále vzdělávat tak zase zadarmo?A kdo ví jak jednotlivci nabyli titulu,půjde člověk v domnění že jdou k lékaří a jsou u felčara.Jsem pro aby taky už konečně za sebe vzali odpovědnost,drželi paty u sebe a byli pokorní a učilise jstli něčím chtějí být."
Řekla bych, že tahle paní to taky nemá v hlavě úplně v pořádku. Si myslí, že když budem za školu platit, že z nás budou lepší lékaři? To se přece neodvíjí od peněz. Od peněz se možná tak odvíjí některé snadno získané tituly, ale ne vědomosti. A jak si má člověk financovat postgraduál, když pracuje na plnej úvazek a nic za to nemá? To aby si sehnal ještě jednu práci, aby si vůbec mohl dovolit pracovat i jako doktor, jenomže na tu už jaksi nezbývá čas.

"Chtělobyto navlict monterky a vyskoušet sy těžkou dělnickou prácy ve špíně prší neprší hned by otočily o 180 stupnu!!!!!"

No tady už jen pravopis naznačuje že se samotný pisatel zřejmě živí onou dělnickou prací, kterou tu tak vyzdvihuje. Proč takovíhle jedinci teda taky nešli studovat, když to je taková pohoda?

Taky padaly argumenty, že je logické, že si nás tu chtějí podržet abysme nezdrhli vydělávat do zahraničí. Ale zase nikdo se nezamyslí nad tím, že kdyby tady byly vyhovující podmínky, které by odpovídaly těm zahraničním, nikdo by neměl důvod utíkat.
Nechci abyste si o mě mysleli, že se taky honím jen za penězi, ale když tak tvrdě studujete 6 let a v podstatě pak dále celý život, chtěli byste být ohodnoceni asi taky trochu líp a i nástupní plat bych očekávala aspoň trochu vyšší než takový jaký je srovnatelný s platem kdekteré uklízečky (nic proti nim). A to teď nepřeháním. To je realita. Klidně mi řekněte, že jsem hamoun, ale mě tohle příjde spíš jako nespravedlnost.
Lidi, co tuhle školu nezažili, asi nikdy nepochopí, ale o to ani nejde. Spíš o tu českou nadutost a nepřejícnost. Budem si jen stěžovat, ale až tu nezbyde nikdo, kdo by chtěl tu otrockou práci dělat, pak možná zapláčem až si nebudeme k nikomu moct dojít ani pro blbý antibiotika! Chtít oběti po druhých je strašně snadné, pochybuju ale, že by někteří z těch, co se tam takhle vyjadřovali sklopil zrak k zemi a sami pokorně dělali, co se od nich žádá. A taky bych je chtěla vidět, kdyby měli lepší volbu, jak by řekli ze skromnosti "ne". Některý báby komunistický si to zřejmě předstaujou tak, že budem léčit za košík vajec a žít jen z darů těch, co se nad námi slitují, přitom samy jsou ty, co by si od huby neutrhly ani ztvrdlej rohlik.

Promiňte, trochu jsem se rozvášnila, ale prostě se mě to dotýká. Když to teď tak po sobě čtu, je to možná trochu chaotický, což je způsobeno amokem, ve kterém jsem to psala. Ale doufám, že aspoň myšlenka tohoto článku je uchopitelná a pochopitelná. Radši už končím a jdu se zchladit.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Tywyll Cysgodol Tywyll Cysgodol | Web | 8. listopadu 2009 v 10:58 | Reagovat

Vůbec se Ti nedivím, že ses tak rozčílila. Argumenty těch lidí mi přijdou dost nepodložené, u některých mi připadá, že nejspíš ani na výšce nestudovali, jinak by si dovedli představit jak náročné to musí být. Také trochu nepobírám to studium zdarma. Jasně, myslí se to tak, že se neplatí školné, jenže když si člověk vezme ty náklady okolo, tak to zrovna levnou záležitostí není. Učební pomůcky, skripta, ubytovaní, doprava...copak to všechno platí stát? Těžko, na to už si musí každý sáhnout do vlastní kapsy...
Mimochodem, Ty studuješ medicínu? ;)

2 Elysia Elysia | Web | 8. listopadu 2009 v 12:25 | Reagovat

[1]: jj i ja jsem jedna z tech stastne nestastnych:D

3 Lili Lili | Web | 8. listopadu 2009 v 19:50 | Reagovat

Uf, ty komentáře vůbec nechápu, zvlášť když podle mě je medicína jedna z nejtěžších škol, ne že by ty ostatní byly snadné, ale ne každý drží v ruce odpovědnost za lidské životy. Navíc opravdu není pravda, že by studium bylo zadarmo. Jen těch prachů co už jsem za těch pár měsíců narvala do skript, učebnic a knih...

4 onni onni | Web | 8. listopadu 2009 v 22:27 | Reagovat

tak samozrejme, ze ty argumenty jsou hodne stupidni, o tom neni pochyb.
ALE, na druhou stanu se tem lidem ani nedivim. Ja osobne jsem zatim potkala asi tak dva, tri studenty mediciny, kteri nebyli namysleni a nechovali se stylem "ja jsem medik, kdo je vic". Stejne tak to byli asi jen ti dva tri, kteri nesli na tu medinu proto, ze to chteli rodice (cili, ze rodice maji doma praxi a deti to budou vest dal za tezky prachy). Dalsi vec, jako clovek, co kdysi po nemocnich behal docela dost mohu rict, ze jsem casto premyslela nad tim, proc ti lide tuhle praci vubec delaj. Napadlo me jenom - prachy.. protoze to jako promin, ale neznam jedineho doktora co by si nezil jako prase v zite. O obvodacivh uz ani nemluve, a to je ten muj schopny mi naordinovat antibiotika aniz by me vubec videl. Samozrejme, ze nastupni platy, atestace a takoveto veci, to je neco jineho. A jak pise Lili, ono jen kdyz da clovek prachy za skripta, nebo u stomatologu i za nastroje a umele zuby - to jsou tezky prachy. Ale zas jako argumentovat slovy - tak si to zkuste studovat sami - to jsou prave ta typicka slova mediku - my mame nejtezsi skolu na svete a proto mame mit nejlepsi vynahrazeni. Protoze ne, nemaji, to ani omylem. Nerikam, ze takova jsi, ani ze budes taky takovy "doktor", natolik te neznam, jen ti chci napsat, at se takovym komentarum nedivis, casto jsou to nazory ze zivota, a mozna se i zamyslis, nad temi svymi ;)

5 veruce veruce | Web | 8. listopadu 2009 v 23:00 | Reagovat

Vůbec se nedivím tvému rozhořčení. Medicína je vážně jedna z nejtěžších škol, vystudovaní doktoři nedostavou pomalu ani průměrný plat a přitom na nich leží obrovská zodpovědnost a podle mě to je jedno ze zaměstnání, které si naopak zaslouží největší úctu... Komentáře jen potvrzují, že u nás stále žije velké množství komunisticky smýšlejících lidí, kteří závidí vše, na co příjdou....

6 Elysia Elysia | Web | 9. listopadu 2009 v 18:07 | Reagovat

[4]: vim jak to myslis, ja to v podstate taky chapu, proc lidi takhle reagujou, taky uz jsem tech doktoru par poznala a nekteri jsou super jini zase, s prominutim, naprosti kokoti, popripade takovi, co maji titul za ritolezectvi (viz pan Rath), ale nedaji se prece vsichni hodit do jednoho pytle...taky je pravda ze spousta z nich si zije, ale ta kompenzace opravdu prijde pomalu az na duchod a je, myslim si, aspon z vetsiny zaslouzena....a nemyslim ze je ta skola nejtezsi, ale jedna z nejtezsich ano a spousta lidi by to opravdu nezvladla, takze ja ten argument nepouzivam z pozice toho, ze bych si myslela ze je to to nejtezsi na svete a snazila se nad druhe povysovat, ale ze vim, ze zpravidla ti co maji nejvic kecu jsou sami lini nebo blbi natolik, ze by to opravdu nezvladli...ja bych treba taky nezvladla nakou jaderku, nebo ekonomku, takze nerikam, ze zvladam medinu, zvladla bych vsechno...pravda, ze mame taky par spoluzaku, kteri o sve bozske podstate nepochybuji, ale to jsou spis vyjimky a myslim, ze dnes je i vyuka co se tyce pristupu k pacientum na jine urovni nez byla, pokud vubec driv byla, takze doufam, ze casem to bude lepsi...snad:)

7 Tywyll Cysgodol Tywyll Cysgodol | Web | 9. listopadu 2009 v 20:13 | Reagovat

[2]: Tak to máš můj velký obdiv, já sama bych si na takovou školu netroufla. Musí to být hodně náročné ;)

8 onni onni | Web | 11. listopadu 2009 v 23:40 | Reagovat

[6]: jo, ja s tebou souhlasim. Spis mi proste vadi celkove to rozdelovani skol na tezkou a lehkou. Jasne, ze treba to, co delam ja neni zrovna priklad tezke skoly:D ale vadi mi, ze jsou jako ty tezke brane automaticky ty technicke a prirodoveceke, pritom vim jak vypada studium treba dejin umeni, je ta taky panecku zahul. Ale mas pravdu, ze nejvic si umi stezovat ti, co by nehnuli ani prstem, tak uz to buhuzel je..

9 Elysia Elysia | Web | 11. listopadu 2009 v 23:58 | Reagovat

[8]: jasny ja to taky nehodnotim podle oboru a hlavne hodnotim jen to co znam, respektive vidim ve svem okoli....kdyz vidim mediky v prvaku jak jsou ve skole od pondeli do patku a sotva prijdou ze skoly uz se zase ucijou a treba pajdaky(nic proti), kteri maji skolu 3 dny v tydnu a k tomu stihaji krouzky, zajmy, brigady a dalsi veci pak v tom je trochu rozdil...ale samozrejme neda se to nijak zobjektivizovat...

10 Lúmenn Lúmenn | Web | 13. listopadu 2009 v 16:19 | Reagovat

Onni to pojala rozumně (jako obvykle:)) ale tvé rozhořčení taky chápu. Podle některých lidí jsou všichni mladí jen nevycválaní spratci, co si zaslouží na prdel, podobmě jako dělník není schopen pochopit, že práce, kterou neděláme rukama je taky práce a mnohdy kurevsky těžká, nemluvě o letech studia;)
Holt lidem se nezavděčíš;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama