Malé odpolední zamyšlení...

9. dubna 2009 v 15:26 | Elysia |  Postřehy, úvahy, názory
...ke kterému mě částečně inspirovala anketa Anduly(díky:)), ve které se mělo odpovídat na
otázku, zda se považujete za gotha. Zajímavé je, že většina lidí odpověděla, že se nechce škatulkovat. První otázka sice je jakou to má asi výpovědní hodnotu, když odpovědělo (zatím) jen 11 lidí, ale dejme tomu, že se tím budeme řídit. Druhá otázka tedy zní, proč se nikdo nechce škatulkovat? Myslím, že na tohle téma už se vedly na různých místech divoké diskuze a zazněl nespočet názorů a každý asi tudíž tuší proč to tak je. Možná, že někdo má prostě jen tak široký rozhled v hudbě, že se ani nikam zařadit nemůže, ale v těch různých diskuzích právě spíš zazníval názor, že se nechce nikdo označovat za gotha, protože nechce, aby si o něm lidi (samozřejmě spíš veřejnost, co tomu moc nerozumí) mysleli, že je to šílenej maniak, co se řeže a chodí na hřbitovy vzývat satana. Na jednu stranu tohle chápu, taky bych nechtěla, aby si o mě lidé, kterým prostě nevysvětlíte jak to ve skutečnosti je, mysleli, že jsem totální pako. Na druhou stranu, když se všichni praví goths zřeknou tohohle označení, v podstatě tím vzdávají bitvu o tohle "slovo", které si pak už na trvalo přivlastní vyznavači onoho tzv. gothic metalu, protože ti se za gothiky označují naprosto bez ostychu (omlouvám se těm, co nazývají věci pravými jmény, ale většinou to tak je). Jasně, je to, jak už jsem psala, jen "slovo", ale to slovo má svůj význam, a když ho přestaneme používat tam, kde se to sluší a patří, tak my sami ten jeho význam změníme. Proto vás vyzývám, nevzdávejte to a bojujte, přece když se vás někdo zeptá na váš styl nebudete odpovídat: "Poslouchám sice gothic rock, ale goth nejsem."
Možná vám tahle úvaha příjde bezpředmětná a naprosto zbytečná, ale já jsem prostě měla takovou potřebu to napsat.
A co se mě teda týče já jsem povoláním punkerka:), ale poslechnu si i další, v podstatě související žánry (někdy teda i ty nesouvisející:)). Teď mě tak napadá, že o punkáčích si lidi taky myslí, že jsou to všechno jen flákači a feťáci...no teda flákač jsem taky:D, ale drogy (tvrdý) odmítám. Takže si o mě občas někdo může taky myslet, že jsem feťák, ale přece kvůli tomu, aby si to o mě nemysleli, nezačnu popírat, že jsem punkáč...?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Enochian Enochian | Web | 9. dubna 2009 v 15:39 | Reagovat

Wau zajmavý!! Já v tým mám jasno!! :-D

2 Elysia Elysia | Web | 9. dubna 2009 v 15:45 | Reagovat

no u tebe je mi to taky jasný:D

3 Andula Andula | Web | 9. dubna 2009 v 16:42 | Reagovat

Tak někteří lidé se zkrátka za směr,kterým se subkultura ubírá stydí,já osobně bych se gothem tedy nenazvala.Ani nějak nemám proč,gothic rock tolik neposlouchám,to spíš deathrock,post-punk,punk,psychobilly...Nevím,scéna v ČR,a to ať se to týká prakticky jakéhokoliv žánru (možná tak vyjma psychobilly,kde je úroveň kapel výborná a srovnatelná se zahraničím a pár výjmek v dalších žánrech),je dle mého zabitá.To je dáno asi hlavně minulým režimem,který nám (respektive našim rocičům) cpal nějak pochybně znějící,tuctové rádoby hvězdy a vydával to za muziku.V zahraničí byli ale úplně někde jinde...schválně si zkus srovnat CZ "pop" a zahraniční pop tehdejší doby,to je nebe a dudy.Vlastně není,to se snad aninedá srovnávat.Takhle to bylo se všemi žánry a přetrvalo to dodneška.To už se ale dostáváme úplně někam jinam,zpět k tématu.Lidé se mě často ptají,co to mám vlastně za styl,nazvu se deathrockerkou (celkem paradox,kdesi jsem četla,že deathrockeři sami sebe strikntě odmítají škatulkovat,ovšem to by pak žádní neexistovali :D).Výhoda tohohle slůvka je zejména v tomhle...Většina lidí (spíše prakticky všichni až na zasvěcence) vůbec neví,která bije,když se řekne deathrock.

4 Andula Andula | Web | 9. dubna 2009 v 16:43 | Reagovat

pardon,jsme se trochu rozepsala :)

5 Andula Andula | Web | 9. dubna 2009 v 16:45 | Reagovat

a dávám si tě do oblíbených blodů,když mě tam máš :D

6 Andula Andula | Web | 9. dubna 2009 v 17:12 | Reagovat

zatím ale bohuželne,nejde mi to :( musíš počkat,až bude blog zas normální :(

7 Enochian Enochian | Web | 9. dubna 2009 v 17:16 | Reagovat

No řek bych, že ses hodně rozepsala... :-) je fakt, že některé styly u nás nejsou až tak na takové úrovni jak v zahraničí, ale řek bych, že to není tím, že tady byli komouši a vše co se jim nelíbilo. Ale je to tím, že se tím u nás ještě nikdo nezačal naplno věnovat nebo nepřišel tomu až tak na chuť! Jinak musím s tebou silně nesouhlasit s tím že u nas je to tak něják zabržděný!! U nás s hudební scéna ubírá tak rychlým tempem že už to člověk nestíhá sledouvat! A i když tady byl kulturní úpadek tak paly to pefektně dohnaly a řek bych že naše hudební scéna (ať je to punk,gothic,metal nebou ten tvůj zmiňovanej pop, kterej moc nesleduji) je velmi kvalitní a lechce se může vyrovnat té zahraniční! U nás je jedinaj problém a to dnešní mládež, která poslouchá jen jednu kapelu a myslí si jak sou drsní když mají tričko Slipknot. Další věc je že naši hudební scénu skoro nikdo nepodporuje proto se nemůže až tak vyvyjet tak jak je to u zahraničních kapel! A ted k témat je fakt že někteří lidi se k něčemu hlásí a ani nepochopili tu podstatu toho stylu! Jsem hodně konzervativní (což Elysia může potvrdit) a svého stylu se držím zuby nechty a nestydím se říc že jsem satanista! Jsem na to hrdej, problém je spíše o tom že někdo chce zapadnout tam a tam aby byl drsnej. Je to boj boj o to jak člověk bude žít!A je fakt že starý lidi nechápou naše styly protože o tom nic neví, ale řek bych že největší svinstvo je to co se dějě v dnešní době (smažky,šámponci,hopeří) protože zachvilku světem bude vládnout taková to "debilita"!!!Podle mě jsou punkáči, gothici,metalisti, rockeři ještě normální lidé a doufám že i tak nadále zůstanou!!

8 Elysia Elysia | Web | 9. dubna 2009 v 17:35 | Reagovat

andula: to vůbec neva, ja mám dlouhý komentáře ráda:) a s tím přidáváním si nedělej hlavu, až to pude tak to pude...

Enochian:ty ses taky trochu rozvášnil:) ale proč myslíš, že se tomu nikdo nevěnuje? právě proto, že to neznáme, protože nám komouši omezili rozhled...s tím, že se scéna rychle rozvíjí máš pravdu, ale zase jenom v některých oblastech, uznávám, některý metalový kapely sou na vysoké úrovni a daly by se srovnávat se zahraničím, ale gothickou scénu pokud vím moc nesleduješ, tak nemůžeš vědět, jak na tom je...
a jak ses tak rozepsal, tak už se pak dostáváš k něčemu trochu jinýmu, ale to neva....je to taky velkej problém, že dnes nikdo nepřemýšlí vlastní hlavou a jde s davem jen aby byl in...ale to bysme taky mohli řešit taky pořád dokola...:)

9 Elysia Elysia | Web | 9. dubna 2009 v 17:39 | Reagovat

jo a s tím nepodporováním máš taky pravdu, možná, kdyby si lidi kupovali cédečka aspoň našich kapel, byly na tom líp...neříkám, že nestahuju, to by se člověk nedoplatil, kdyby si musel všechno koupit, ale jak říkám aspoň ty český kapely by se podporovat měly...

10 Andula Andula | Web | 9. dubna 2009 v 18:12 | Reagovat

Tak já zas neznám tu metalovou scénu :) Tudíž je klidně možné,že se na ní najdou opravdu kvalitní kapely :) S tím punkem,no nevím nevím,dle mého je v něm  spousta kapel "přes kopírku" a se zahraničím se až na výjmky (potvrzující pravidlo :)) rovnat nemůže.Možná se to časem změní,možná ne.Třeba taková gotika,tak ta je tu mrtvá úplně,ona tu vlastně subkultura jako taková nikdy  neexistovala...o tom svědčí už jen fakt,že u nás není jediná deathrocková kapela (pokud ano,hraje někde v garáži a nikdo o ní neví).Tohle všechno ale záleží hodně na samotných příznivcí těchto žánrů,protože,když to řeknu hodně blbě,kde není poptávka,není ani nabídka.S tím určitě souvisí i to kupování cédéček domácích interpretů.Pardon,ale 100-200,- (přibližně)si do CD může dovolit vrazit takřka každý.Mnoho lidí ale můj názor zjevně nesdílí a CD stáhne.Tím pádem ty opravdu kvalitní kapely(není to pravidlem,ale často zpívající v angličtině) musí koncertovat v zahraničí a taky se tam snažit prorazit,když na ně domácí fans kašlou.Ty mladé,ambiciózní a začínající kapely když to vidí,raději se začnou hudebně stylizovat do nějaké starší a úspěšné kapely,takže ačkoliv by měli na víc,hrají "osvědčené postupy",které chce české publikum slyšet.Neříkám všichni,jen prostě většině lidí vyhovují věci tak jak jsou,proč je měnit,že.

11 Elysia Elysia | Web | 9. dubna 2009 v 19:10 | Reagovat

já mám českej punk ráda, teda je fakt, že některý kapely sou opravdu kopírka, ale zas tak špatně bych to neviděla...ale na té gotice se shodnem:(

12 Enochian Enochian | Web | 9. dubna 2009 v 20:01 | Reagovat

jo ted už s vámi souhlasím!!

13 Elysia Elysia | Web | 9. dubna 2009 v 20:19 | Reagovat

to jsem ráda:):-*

14 Lili Lili | Web | 10. dubna 2009 v 18:09 | Reagovat

Co když je v tom tak trochu strach. V dnešní době hojně zuří boj mezi ,,oldschool'' goths a těmi, ,,novějšími''. A když člověk vidí, jak se do každého odvážlivce, co se prohlásí za goth začnou ostatní navážet stylem ,,co o tom vlastně víš'', tak si to pak třeba radši nechá pro sebe.

15 Elysia Elysia | Web | 10. dubna 2009 v 19:16 | Reagovat

lili: pokud o tom někdo opravdu něco ví,pak nemá proč se bát, myslím, že ten boj panuje spíš mezi těma, kdo poslouchají hudbu s gothikou spojenou a těma co si jen myslí, že poslouchají goth hudbu..nejhorší ze všeho ale je když někdo tvrdí, že s hudbou to nemá nic společnýho a takový ty žvásty typu, že gothikem se člověk rodí...to se pak takovej člověk nemůže divit, že se do něj někdo pustí..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama